Лідогенерація для бізнесу

Лідогенерація для бізнесу – як запустити і скільки коштує?

Лідогенерація (англ. lead generation) – це процес, направлений на отримання контактів потенційних клієнтів. Лідогенерація може здійснюватися як офлайн (заповнення анкет, опитувань і т.д) так і онлайн (форми на веб сайтах, дії в соціальних мережах, чатботах та ін.).

Результатом лідогенерації є “ліди” – контакти потенційних клієнтів. Вони можуть бути як цільові так і нецільові. Цільові ліди умовно поділяються на “гарячі”, “теплі” та “холодні”. Лідогенерація для бізнесу це безперервний процес, при якому “гарячі” і “теплі” ліди обов’язково повинні опрацьовуватися відділом продажів. У цій статті ми розглянемо особливості лідогенерації через Інтернет.

Переваги лідогенерації

Основною перевагою лідогенерації є отримання готових контактів, які найближчим часом можуть стати вашими клієнтами – купити товар або скористатися послугою. Крім того, лідогенерація має ряд інши переваг:

  • оплата відбувається за фіксованою і наперед узгодженою ціною за кожен лід;
  • є можливість коригувати кількість лідів виходячи з доступного рекламного бюджету та цілей бізнесу;
  • маючи стабільний потік лідів, можна легко спрогнозувати дохід бізнесу.

Недоліки лідогенерації

Як ми вже згадували, лідогенерація повинна бути присутньою у кожному “здоровому” бізнесі. До недоліків лідогенерації через інтернет можна віднести:

  • недоступність/дороговизну деяких рекламних каналів;
  • лідогенерація без активного відділу продажів і правильних скриптів не буде працювати як слід;
  • важко знайти спеціаліста який буде розбиратися у вашому бізнесі і генерувати ліди за прийнятною ціною.

Кому підходить лідогенерація через Інтернет?

Лідогенерація через Інтернет підходить майже для кожного бізнесу. Не важливо, продаєте ви товар чи надаєте послуги, ваші рекламні активності повинні бути направлені на залучення нових потенційних клієнтів. Лідогенерація здійснюється за допомогою інструментів інтернет-маркетингу: сайт, соціальні мережі, контекстна реклама, SEO та ін. Важливо розуміти скільки вам обходиться один лід і тримати цей показник на контролі.

Як визначити скільки платити за лід?

Ціна за лід (CPL) залежить від багатьох факторів. Для кожного бізнесу вона визначається індивідуально виходячи з конкретних показників. Для визначення допустимої вартості ліда потрібно знати такі показники: конверсію з лідів в клієнта, середній чек та маржу бізнесу. І ідеалі потрібно знати LTV (lifetime value) – заробіток з клієнта протягом всього часу.

Давайте розглянемо на прикладі. Допустимо, що у нашому умовному бізнесі, конверсія в клієнта = 10% (зі 100 лідів, 10 стають клієнтами). Середній чек – 10000 грн., маржа – 20%, LTV – 20000 грн. Виходить, що при такій маржі та LTV чистий прибуток з клієнта становить 4000 грн. Щоб залучити одного клієнта потрібно згенерувати 10 лідів. Отже гранична ціна за лід не повинна перевищувати 400 грн. У нашому випадку, щоб бізнес був прибутковим, ціна ліда має триматися в діапазоні 50-300 грн.

При визначенні ціни за лід найкраще орієнтуватися на показник LTV і конверсію з ліда в продажу. Якщо він не відомий, то можна розрахувати орієнтовну собівартість ліда виходячи з середнього чеку і маржинальності бізнесу.

Як запустити лідогенерацію для свого бізнесу?

Щоб запустити лідогенерацію в Інтернеті потрібно:

  1. визначити допустиму ціну за лід;
  2. знайти підрядника або спеціаліста з інтернет маркетингу;
  3. визначитися з каналами лідогенерації;
  4. підготувати оффер, сайт, лідформи, скрипти та ін.;
  5. запустити тестові рекламні кампанії по різних каналах;
  6. проаналізувати отриману ціну за лід;
  7. якщо ціна влаштовує, то переходити до масштабування.

Знаючи допустиму ціну за лід можна також звернутися у спеціалізовані платформи – CPA мережі. Крім того на ринку є рекламні агенції, які надають послуги лідогенерації з оплатою за результат.

Команда WebPROFIT працює у сфері лідогенерації та партнерського маркетингу з 2015 року. Ми готові розглянути ваші запити на співпрацю, для цього заповніть форму заявки на сайті.

Нехай ваш бізнес буде прибутковим!